dilluns, 13 de març del 2017

ELS AVANTATGES DE L'APRENENTATGE PER INDAGACIÓ


Bon dia companys! 

Avui començarem la nostra entrada tenint en compte el nostre objectiu principal "aprendre i ensenyar ciències a través de la indagació". Per una banda, farem referència a algunes de les metes que té la ciència per als xiquets i xiquetes i per altra banda ens centrarem en els avantatges que aporta la utilització de la metodologia de la indagació, en aquest cas en Educació Infantil.





Tant la indagació com la investigació deuen ser metodologies essencials i necessàries en Educació Infantil. L.M. del Carmen (1998) defineix la investigació com "Una activitat d'aprenentatge pot definir-se com el desenvolupament d'estratègies de coneixement objectiu basades en la cerca personal de l'alumne...".





Esme Glauret (1998), assenyala algunes de les metes que té la ciència per als xiquets i xiquetes. Aquestes són:

  • Augmentar la comprensió dels xiquets i xiquetes sobre el medi ambient biològic i físic i identificar el seu lloc a aquest.
  • Afavorir i construir idees i interessos en els xiquets i xiquetes.
  • Promoure la importància del paper que té la ciència en la vida quotidiana i ajudar a l'alumnat en les seues interaccions en el món.
  • Desenvolupar el pensament crític, l'interés pel medi ambient i el respecte a les evidències.
  • Desenvolupar apropaments i actituds positives per a aprendre i donar suport a l'alumnat perquè aprenga a aprendre.
  • Promoure una base adequada per a un aprenentatge futur de les ciències.

La utilització de la indagació per a aprendre i ensenyar ciència en Educació Infantil té alguns avantatges, com ara:

  • Fomentar un alt grau de participació de l'alumnat.
  • Generar aprenentatges de forma autònoma.
  • Elaborar de cerques d'informació.
  • Els xiquets poden expressar i compartir els seus coneixements amb els seus iguals.
  • Fomentar la socialització.
  • Ajuda a resoldre situacions d'aprenentatge significatiu i evita la repetició de continguts.
  • Ensenya a aprendre a valorar l'organització i la col-laboració en el treball en equip.
  • Descobreixen que tota acció va acompanyada de certs procediments.
  • Desenvolupar el pensament reflexiu i crític de l'alumnat.
  • Conèixer les ciències i aprendre a valorar per a millorar la seua qualitat de vida i aprendre a prendre decisions.



En conclusió, tenint en compte tots els punts que hem citat anteriorment, podem dir que l'educació científica és una font de satisfacció, una eina per a la vida i una escola de valors.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada